Aktiviti-aktiviti yang disediakan di D'Alam Damai Campsite adalah seperti kursus motivasi, team building, jungle trekking, night trekking, flying fox, wall climbing, abseilling dan lain-lain aktiviti outdoor. Pihak kem juga menawarkan pakej hari keluarga kepada organisasi atau syarikat yang ingin membawa kakitangan mereka menikmati dan merasai kedamaian alam di Alam Damai Campsite ini. Pengunjung dijanjikan pemandangan menarik di kelilingi bukit bukau serta konsep penginapan bercirikan kehidupan masyarakat orang asli yang disediakan. Pengunjung juga pasti teruja dengan sajian dan masakan ala kampung yang begitu menyelerakan . Walau bagaimanapun ia bergantung kepada selera masing-masing kerana pihak kami juga menyediakan menu masakan barat berdasarkan permintaan berkumpulan pada satu-satu masa.

Terima kasih

Jalan masuk dari Tapah ke Chenderiang

Jalan masuk dari Tapah ke Chenderiang

Pekan Chenderiang

Pekan Chenderiang

Keunikan D' Alam Damai Campsite

Keunikan D' Alam Damai Campsite


Pengangkutan Para Peserta

Pengangkutan Para Peserta

Apa Anda Patut Tahu?

Kem latihan ini telah mula beroperasi pada 17 Julai 2009.Penyertaan kumpulan pertama adalah terdiri daripada penuntut Universiti Perguruan Sultan Idris, Tanjung Malim Perak bersama belia-belia dari sekitar Felda Trolak Utara , Perak. Program tajaan Jabatan Belia dan Sukan Perak , dibawah seliaan Sekretariat Rakan Muda, UPSI telah diadakan selama 3 hari 2 malam. Program yang diberi nama Rakan Muda ,Generasi Bebas Jenayah ini bertujuan untuk mendedahkan remaja kepada aktiviti-aktiviti sihat yang boleh mereka lakukan.

Sunday, December 20, 2009

Majlis Penutup RMJM 1-6 Disember 2009

Gambar sempena upacara penutup Program Rakan Muda Jiran Muda pada 6 Disember 2009 di D' Alam Damai Campsite, Chenderiang, Tapah, Perak.


Barisan Fasilitator yang terlibat pada 1 - 6 Disember 2009



Nyanyian lagu Standing in the eyes



Nyanyian lagu Negaraku



Dari kiri:En Esa (Pegawai Penyelaras) ,Tn Hj Osman dan Pengerusi Belia daerah Tapah sedang memberi hadiah kepada peserta dan kumpulan yang berjaya.



Peserta sedang mendengar taklimat majlis penutup

No comments:

Post a Comment